BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 27, 2010

cameron yang ngeri !!

waktu ni kat taman bunga di sana...
haha..incik senyum suka duk merendahkan diri time amek gambar aku sbb kononnya dya nak gambar aku nampak tinggi...jadi terpaksa berlutut la..hehe..rindu la plak kat incik senyum..

nak dijadikan cerita...setelah shopping2 kejap kat tanah rata di cameron tuh..dalam pukul 4 ptg,kami pun bertolak la balik dari cameron..aku kena sampai hostel sblum pkul 9mlm..
ermmm....kiranya alhamdulilah la semuanya baik2 belaka..cuma 1 yg aku takut..incik senyum ni ska bawak laju..cara memandu tuh...haisshhhh..x larat nak tegur..
aku pulak klo bawak keta, siput vavi pun lagi laju dari aku..huhu..

masa nak turun dari cameron..pergghhh.....kabus byk !!
sampai x nampak jln...bahaya siot...smua kena bawak dlm 30-40(kt blakang ni isi sndiri..terlupa mcammna nak tulis km.jam) hehe..
incik senyum tanya aku..xnak turun amek gamba kew? feelin2 kat overseas..hehe..xnak la aku..

kami pun truskan perjalanan ..bayangkan aku ni beh dikira 24 jam dah x tido..abes keja trus pegi kan..
pastu aku drive kejap ja dkt highway...tu pun incik senyum sempat lg gelakkan aku yg bawak keta cam robot ni..huhu...
masa tu dah sampai kat perhentian sg bakap kot (klo tatau sila google)
incik senyum berhenti solat maghrib...aku x leh solat..(holiday katakan..)
aku bukak la jap laptop utk on9..
bila dya da abes solat,kami truskan perjalanan................


kira2 lagi 30 minit nak sampai kat hostel aku di bagan........

                                   masa tu aku sedang meriba laptop..biasanya aku wajib pakai tali pinggang keledar..
tapi aritu....aku pun nak tiru incik senyum yg x penah pakai...ermm...
incik senyum kalut nak suh aku carikan cd lagu yg ada di bawah tempat duduk aku...aku cakap xda..
dya pun hulur tgn dya utk gapai cd bawah krusi aku dan tiba2....dummmmmm!!!!!
.............................


.........................................................

.........................................................................

tercampak aku ke depan kena cermin kereta dan terduduk smula ke kerusi....
tercengang aku dan aku nampak keta kami langgar keta depan dan keta depan langgar keta depannya...
terdiammmm aku.....keta kami dah berasap sket...incik senyum dan aku cpt2 kluar keta dan ayat pertama kluar dari mulut dya "saya da agak benda ni akan jadi........."
ermmmmmm.......dya pun pegi salam pemandu2 yg lain......dan berbincang....
koang tengok sndiri la pic kemalangan aritu ya..

 
aku terkesima dan malangnya hf aku...dua2 abes bateri....no membe? sorang pun aku x ingat utk call...
how come...

ni keta kedua..keta honda depan ada lagi....

ermmmmmmmmmmm.......


x salah aku la...keta depan yg brek mengejut ..kami smua di lorong kanan kt highway..salah incik senyum jugak sbb ikut rapat...



p/s: alhamdulilah...syukur kepada Allah...smua kami selamat...
alhamdulilah cermin depan keta aku x pecah..kalau tak...abes muka aku nnt...

aku cuma risau incik senyum nak kena bayar  byk mana ni..skang pun keta dya x siap lg.ada kat bengkel...



.................................
o lah...nanti i story lagi eh..nak pi tolong mak masak gulai ketam dgn nenas jap..papai u olllsssss....
doakan aku keselamatan aku slalu tau..amin...








3 comments:

imanamani said...

bab ..jenjalan tu ok...

tapi bab eksiden..ok..itu ngeri...

syukur ...u are ok...

padin said...

errr ingtkan cameron yang ngeri, rupanya eksiden tu ish ish.. harap semua ok, huu

gadis semalam said...

alhamdulilah..cuma aritu dekat sminggu jugak la idung cik pelangi ni saket...mula2 ingatkan dah patah...huhu...habes kemek idung waaa...
tapi alhamdulilah takda apa..